Regulamin sprzedaży usług Telekonsultacji medycznych ACERNIS
obowiązujący od dnia 23 marca 2020 roku
Postanowienia wstępne:
- Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zasady i tryb zawierania z Ambulatoria ACERNIS umów na odległość - sprzedaży Telekonsultacji medycznych. Regulamin określa w szczególności prawa i obowiązki Stron a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2017.1219 z dnia 24 czerwca 2017 z późn. zm.).
- Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem serwisu internetowego, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i wydrukowanie treści Regulaminu.
§1.Definicje
- Klient - osoba fizyczna, która ukończyła co 18 rok życia, która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną przez ACERNIS.
- Ambulatoria ACERNIS lub ACERNIS - Podmiot leczniczy, prowadzony przez AST Sp. z o.o., ul. Kordylewskiego 4, 31-542 Kraków, REGON 122628511 NIP 6751479147, wpisany do prowadzonego przez Wojewodę małopolskiego Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą pod numerem: 000000189420, sprzedający możliwość skorzystania z usługi telekonsultacji medycznej.
- Telekonsultacja - usługa telefonicznej konsultacji lekarskiej, której datę i przybliżoną godzinę określił Klient w rezerwacji terminu. Zakup jednej telekonsultacji upoważnia do skorzystania z usługi przez jedną osobę.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy na odległość za pośrednictwem Panelu sprzedaży i systemu płatności online, określające datę i proponowaną godzinę telekonsultacji.
- System płatności online - system Przelewy24 dostarczany przez PayPro SA, 60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15, NIP 779 236 98 87, REGON 301345068, Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 4 500 000 zł, wpłacony w całości, wpisana do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014..
- Panel sprzedaży - zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, umożliwiający dokonanie rezerwacji terminu oraz dokonanie płatności online i zawarcie umowy na odległość z ACERNIS, znajdujących się w serwisie internetowym ACERNIS.
§2. Rodzaje, zakres i warunki świadczenie usług drogą elektroniczną
- ACERNIS świadczy następującą usługi za pomocą Panelu sprzedaży:
- usługa umożliwiająca zapoznanie się z ofertą Sprzedawcy,
- usługa umożliwiająca zawarcie umowy on-line (na odległość) poprzez zamówienie przez klienta Telekonsultacji medycznej,
- usługa oddzwonienia na podany przez Klienta numer telefonu w celu przeprowadzenia Telekonsultacji medycznej.
- Wymagania techniczne dotyczące korzystania z usług dostępnych poprzez Panel sprzedaży, są następujące:
- połączenie z siecią Internet;
- przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie urządzenia Klienta dokumentów hipertekstowych udostępnionych w sieci Internet z włączoną obsługa języka Java Script: Google Chrome / Google Chrome Mobile w wersji 63 lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji 52 lub nowszej, Opera w wersji 58 lub nowszej i Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej lub lub innej przeglądarki kompatybilnej;
- posiadanie aktualnego, czynnego prawidłowo skonfigurowanego konta poczty elektronicznej;
- posiadanie aktualnego, czynnego, krajowego (w polskim planie numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych określony wskaźnikiem (kodem) 48) numeru telefonu komórkowego lub stacjonarnego.
§3. Zasady świadczenia usług droga elektroniczna oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Rozpoczęcie przez Klienta korzystania z usług objętych Regulaminem jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną dostępnych poprzez Panel sprzedaży bez konieczności sporządzenia odrębnej umowy. W przypadku zakończenia przez Klienta korzystania z usług udostępnionych przy pomocy Panelu sprzedaży, umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń z chwilą opuszczenia Panelu sprzedaży, z wyłączeniem usługi Telekonsultacji realizowanej poprzez oddzwonienie do Klienta, która zostaje zakończona po odbytej w określonym przez niego dniu i godzinie rozmowie telefonicznej z lekarzem ACERNIS.
- Możliwość korzystania z usług: usługa umożliwiająca zawarcie umowy on-line (na odległość) poprzez zamówienie przez Klienta Telekonsultacji, realizacja Telekonsultacji uzależniona jest od złożenia przez Klienta zamówienia, zgodnie z zasadami opisanymi w §4.
- Telekonsultacja realizowana jest w dniu wybranym przez Klienta podczas jej rezerwacji. Dokładna godzina realizacji Telekonsultacji uzależniona jest od możliwości faktycznych jej realizacji przez lekarza ACERNIS i może zostać opóźniona, winna jednak być zrealizowana w dniu, na który została zarezerwowana.
- W przypadku braku możliwości połączenia z podanym przez Klienta numerem telefonu (linia zajęta, uszkodzona, etc.) ACERNIS dokona trzech kolejnych prób połączania, po dokonaniu których usługa zostanie uznana za zrealizowaną.
§4. Zawieranie umów kupna i sposób zapłaty
- W celu dokonania zamówienia należy dokonać wyboru Telekonsultacji w dostępnym dniu i godzinie w Panelu sprzedaży, podać dodatkowe parametry wymagane w formularzu (numer telefonu, numer PESEL), zaakceptować niniejszy Regulamin oraz pojąć kolejne czynności techniczne w oparciu o pojawiające się na stronie komunikaty lub informacje. W celu realizacji zamówienia, Klient jest zobowiązany do podania wszystkich niezbędnych danych umożliwiających ich realizację, które w Panelu sprzedaży wskazane są jako pola wymagane.
- Po kliknięciu w przycisk „Przejdź do płatności" nastąpi przekierowanie Klienta do systemu płatności online celem dokonania zapłaty za zamówienie. Klient dokonuje płatności za pośrednictwem Systemu płatności online i aby jej dokonać, musi zaakceptować postanowienia Regulaminu Systemu płatności online.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest System płatności online. Dostępne są szybkie przelewy internetowe oraz formy płatności kart bankowych (kredytowych i debetowych) systemu VISA i Mastercard.
- W momencie przekierowania Klienta do systemu płatności internetowej, ma on 30 minut na zainicjowanie zapłaty za Zamówienie i 1 godzinę na skuteczne uiszczenie zapłaty i jej odnotowanie przez System płatności online. Jeśli System płatności online nie odnotuje do tego czasu płatności, zamówione usługi wracają do puli dostępnych usług, a jeśli pieniądze wpłyną po tym czasie, zostaną automatycznie zwrócone do Klienta. W celu ponownego zamówienia Telekonsultacji należy wypełnić na nowo formularz zamówienia i wykonać płatność.
- Klient, który dokona zapłaty w terminie wskazanym w ust. 4, zawiera umowę sprzedaży, wskutek której w wybranym przez siebie dniu i godzinie na podany w formularzu Panelu sprzedaży numer telefonu zadzwoni lekarz ACERNIS w celu przeprowadzenia telekonsultacji.
- Ceny Telekonsultacji podawane są w złotych polskich. ACERNIS podaje do wiadomości Klienta cenę brutto. Cena brutto zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
- ACERNIS spełnia świadczenie względem Klienta umożliwiając mu realizację uprawnień — korzystania z usługi, w terminie i na warunkach oznaczonych podczas zakupu.
- Błędnie podane dane w formularzu Klient może zgłosić celem ich skorygowania kontaktując się telefonicznie z ACERNIS przed dniem i godziną wybranej telekonsultacji.
- Klient może porozumiewać się z ACERNIS za pośrednictwem numeru telefonu widocznego w Panelu sprzedaży.
- ACERNIS nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za podanie przez Klienta danych błędnych lub nieprawdziwych.
§5. Odstąpienie od umowy
- Klient ma prawo odstąpienia od umowy jeżeli data realizacji Telekonsultacji nie została jeszcze przekroczona.
- O odstąpieniu od umowy Klient zawiadamia ACERNIS pisemnie poprzez wiadomość e-mail na adres ACERNIS widoczny w stopce Panelu sprzedaży. Zgłoszenie powinno zawierać wszystkie dane podane przy zamawianiu Telekonsultacji, która jest przedmiotem zwrotu.
- O ile zwrot jest możliwy, zwrot płatności dla Klienta jest dokonywany niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, drogą elektroniczną przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient do zakupu Telekonsultacji.
- ACERNIS ma prawo wypowiedzieć umowę, wskazując ważną przyczynę. W tym celu niezwłocznie pisemnie poinformuje Klienta o zaistniałym fakcie na adres e-mail, który użyty był do nabycia Telekonsultacji i zaproponuje zamianę daty i godziny realizacji Telekonsultacji lub zwrot pieniędzy. O ile Klienta nie zgodzi się na zamianę terminu, Sprzedawca zwróci do 7 dni od poinformowania Klienta o rozwiązaniu umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności dotyczące Wejściówki, której dotyczy umowa.
§6. Reklamacje
- Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji w zakresie niedotrzymania warunków umowy z ACERNIS. Klient zawiadamia o tym niezwłocznie ACERNIS pisemnie poprzez wiadomość e-mail na adres ACERNIS widoczny w stopce Panelu sprzedaży, Zgłoszenie powinno zawierać wszystkie dane podawane podczas zamawiania Telekonsultacji, której dotyczy reklamacja. Do reklamacji należy dołączyć opis zaistniałej sytuacji.
- Wszelkie reklamacje należy zgłaszać natychmiast po zaistnieniu podstawy do jej zgłoszenia.
- Każdą pisemnie zgłoszona wola reklamacji będzie rozpatrzona w terminie do 14 dni od dnia doręczenia.
- Powyższe postanowienie stosuje się odpowiednio w przypadku reklamacji usługi Świadczonej drogą elektroniczną.
§7. Spory
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów wynikających lub związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez ACERNIS na podstawie niniejszego Regulaminu powstałych pomiędzy ACERNIS a Klientem; lub z umową zawartą na odległość pomiędzy ww. Stronami zostaje poddane sądowi właściwemu miejscowo dla ACERNIS.
- W przypadku sporów z udziałem Konsumenta istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument może zwrócić się o interwencję rzecznika praw lub skorzystać z mediacji (o ile na nią — mediację - ACERNIS wyrazi zgodę), Dostęp do ww. procedur jest opisany w polskim Kodeksie postępowania cywilnego oraz Ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów. ACERNIS informuje, iż na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
§8. Postanowienia końcowe
- Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia całego niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności Kodeks cywilny, Ustawa o Świadczeniu usług drogą elektroniczną i Ustawa o prawach konsumenta.
- ACERNIS zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu ich wskazania i umieszczenia w Panelu sprzedaży. Do umów zawartych przed zmianą regulaminu stosuje się poprzedni regulamin (obowiązujący w chwili zawarcia umowy, zatem zmiana regulaminu nie będzie dotyczyć umów, które zostały wcześniej zawarte).
- ACERNIS wskazuje, iż nie wprowadził u siebie Kodeksu dobrych praktyk w rozumieniu art. 2 pkt. 5 Ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2017.2070 t.j).